vrijdag 5 september 2008

Dag 6 Van Mechelen via Grimbergen naar Brussel 24 Km


Door Belgie trekken is een hele hijs. Elke stad heeft zijn eigen bier. En ik ben op stap met een liefhebber. Neem nu Mechelen: ' Gouden Carolus', hier is men fier op dat Mechelse Bier. Dat moet geproefd. En je moet er zeker van zijn dat je smaakpappillen je niet bedriegen, dus... Pure overmacht! Natuurlijk, een Pelgrim (Han wil absoluut niet zo genoemd worden) moet lijden. Maar ook weer niet teveel.
Gisteravond in ' d'Afspraak' gegeten. Komt een oudere man binnen met onderscheidingen. Blijkt net terug te komen van de herdenking van de bevrijding van Mechelen. Hij is 80 jaar, en de enige in de provincie Antwerpen die de ' Commandeur' onderscheiding gekregen heeft. Is ook uitgenodigd om de herdenking van de bevrijding van Nijmegen bij te wonen. Heeft daar bij een steenfabriek achter een mitrailleur gezeten.
Vandaag via de Kathedraal naar Grimbergen gelopen. Helaas; in Grimbergen geen overnachting te regelen. Vol of gesloten, en een touristenbureau dat openingstijden heeft die zeer aangenaam zijn voor de medewerkers; vrijdagmiddag gesloten.
Uiteindelijk zit er niets anders op dan naar Brussel te reizen. Morgen weer verder. Vanmiddag regende het ook en hebben we onze regenkleding kunnen testen. Gaat prima, maar droog is leuker.
Totaal gelopen kilometers na dag 6: 153

3 opmerkingen:

Gerdine zei

Hallo Pelgrims,
Leuk om elke dag jullie verslag te lezen, lukt goed tot nu toe om alles in de weblog te krijgen.
Bijna een week onderweg nu.
Dat bier lijkt me ook wel wat.
Nou succes maar weer en tot het volgende bericht.

Jimi zei

Dag opa en oom Pelgrim,

Ondanks dat ik nog niet kan lopen, kan ik me voorstellen dat het vermoeiend maar ook spannend is. Ik snap alleen niets van dat pelgrim gedoe...En waarom zo ver en zo lang?

Ondertussen is het hier wel wat saaier, maar ik ben hard aan het oefenen voor een voettocht van de box naar de tafel.

Namens mijn ouders ook veel succes en mooi weer gewenst.

Jimi

Unknown zei

Hee Ad en Han!
Toch een goed idee die blog zo!
Lijkt net vakantie wat jullie doen, afgezien van het wandelen dan..
Sterkte op deze zware en vooral lange tocht, we houden jullie in de gaten!

"Terug naar Hilversum"