zaterdag 20 september 2008

Dag 21 Reims Rustdag

Komende week onderbreken we onze Pelgrimage. Nog drie etappes. Dan zijn we in Chalons-en-Champagne. Ter hoogte van Parijs. Ver genoeg. Bovendien met een goede treinverbinding. En mijn been heeft rust nodig. Woensdagavond zijn we thuis.
Maar vandaag Reims. De stad waar de Franse Koningen gekroond werden. In een stralende zon laat de stad zich aan ons zien. Stadsbussen rijden zacht bellend door het grotendeels autovrije centrum.
De Kathedraal is groots en indrukwekkend. Met prachtige ramen van Chagal. Han beklimt de torens. Ik dwaal rond in de kerk. Een jong meisje schreidt statig en elegant door het middenpad naar het altaar... Dan is mijn broer er weer. We gaan verder.
De St. Jacobskerk is soberder maar daardoor haast mooier dan de Kathedraal.
Vanmiddag genieten in het zonovergoten Reims.
We zijn overigens heel blij met alle reacties. We lezen ze allemaal. Blijf ze vooral sturen.

4 opmerkingen:

Gerdine zei

Han en Ad ik zal jullie stukjes missen als je woensdag weer naar huis komt.
Morgen krijg je nog het gebruikelijke sms je op zondagmorgen.
Ben benieuwd naar de foto's. En de vele verhalen.
Leuk voor Marja ben je voor haar verjaardag weer thuis.

Jenneke zei

Joepie, opa komt weer thuis! Dat vind ik heel erg leuk. Tot snel lieve opa!

Kusje van Fleur

Joke zei

Ha Ad en Han. Onderweg zijn en van het leven genieten..... Fantastisch en benijdenswaardig.
Vanaf woensdag kun je weer in Huissen verder genieten Ad!!En wij Huissense fans moeten voor de prachtige verhalen maar wachten tot volgend voorjaar! Veel plezier nog en goede reis naar huis!!
Groet Joke

Unknown zei

Verrassend om te horen - in de kerk van Gerdine - dat jullie naar huis komen. Ik had het nog niet verwacht, maar het is een verstandig besluit begrijp ik. Je knie, Ad, die rust nodig heeft en de treinverbinding zijn ook belangrijk. Ik wens jullie nog 3 fantastische etappes en een goede thuisreis. We zien je in ieder geval zaterdag (vanwege Roelof)!
Ada.