dinsdag 23 september 2008

Dag 24 Van Condè-sur-Marne naar Chalons-en-Champagne (22 km)



De begroeting is allerhartelijkst. We krijgen direct een stoel aangeboden. En een glaasje water, dat ik dankbaar aanvaardt. Twee oudere dames ontvangen ons in het eenvoudig kantoor van de ' Eglise Notre-Dame-en-Vaux'. De Kathedraal van Chalons-en-Champagne is in renovatie. Dus gesloten. Daarom krijgen we het stempel op onze Pelgrimspas hier.
Vandaag ook de eerste mede pelgrims ontmoet. Een jong stel. Met hond. Ze kampeeren 'in het wild'. Na een uur lopen passeren we hen. Natuurlijk maken we een praatje.
Verder veel herkenning en hartelijke begroetingen. Wat zijn er toch veel aardige mensen.
Nu zit ik in een internetcafè. Vaak is dat er niet. Dan bel ik mijn verhaaltje door naar Marja die het op onze weblog zet. De lieverd.
Vandaag onderbreken we onze Pelgrimage. Morgenavond zijn we weer thuis. Volgend jaar juli pakken we de draad weer op vanaf Chalon.
Deze of volgende week nog wat foto' s en een verhaaltje.
Totaal gelopen na dag 24 (22 etappes): 531 kilometer.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Eindpunt één is bereikt: fantastisch!! Ik heb tot nu toe met veel plezier jullie verhalen gelezen. Vooral die champagnedruiven spraken me erg aan. Je hebt toch een bepaalde uitstraling op -vooral oudere- vrouwen: gelijk een stoel en een glaasje water. Ze weten echt wat je nodig hebt.
Tot gauw,Ada

Arno en Rikje zei

Stijn wilde niet geloven dat jullie lopend bijna naar Parijs zijn gegaan.
Moet je hem later maar eens van overtuigen.

Arno en Stijn