donderdag 1 oktober 2009

Dag 117 Van Arzúa naar Pedrouza-Arca (19 km)

'Je kunt niet met een vrouw praten en tegelijk aan je bril denken,' zegt Han. Waar denk je dan wel aan? Denk ik. Het is net licht. Han trekt zijn trui uit. Hannie staat erbij. Hij legt zijn bril op een caminopaaltje. En gaat verder. En ontdekt anderhalve km later dat hij zijn bril vergeten is. Wij draaien dus om en gaan terug.
En dan ontstaat een komische situatie. Iedereen vraagt zich af waar we mee bezig zijn. Velen kennen ons. 'Santiago is de andere kant op'. Bril vergeten dus. En iedereen heeft hem zien liggen! En laat dat zo. In hoop dat de rechtmatige eigenaar zich herinnert waar deze lag. En wat gebeurt? Vijfhonderd meter voor het paaltje komt onze caminodochter Julia breed grijnzend aan. Zwaaiend met de bril. Ze had hem herkend en ons van ver zien naderen. De bril is vervolgens het gesprek van de dag. Want iedereen wil weten of we hem terug gevonden hebben.
Santiago is nu wel erg dichtbij. Nog 1 etappe. Morgen komen we er aan. Op de verjaardag van mijn zo teerbeminde Marja. Dubbel feest dus. Daarmee is onze reis nog niet voltooid. We gaan door naar Finnisterre. Daarover later meer.
Pas op donderdag 8 oktober vliegen we weer naar huis. Rond 17.30 uur hoop ik mijn lange, fantastische en inspirerende tocht ritueel af te sluiten. Door te voet de Holthuizerdreef op te wandelen. Wie dat wil meemaken is welkom. De precieze tijd komt nog op de website. Kijk een uur tevoren even of het nog klopt i.v.m. vertragingen. De donderdagavond is dan voor ons gezin. Op vrijdag vieren we de verjaardag van Marja en mijn thuiskomst.
Maar eerst morgen: Santiago de Compostela....
Totaal na 106 etappes: 2.702 km

1 opmerking:

Henk zei

Ha Ad. Van harte gefeliciteerd met Marja. Ik belde haar zojuist. Blijk jij al drie maanden onderweg. Mooi avontuur. Complimenten! Marja helemaal trots op jouw sterke gestel.
Nog heel veel plezier toegewenst voor the final!