maandag 17 augustus 2009

Dag 72 Terugreis naar Condom

Er zijn maar drie andere passagiers. Bij vertrek uit Auch. Ik zit in de bus naar Condom. Rond half acht kom ik daar aan. De terugreis is wel wat anders verlopen dan verwacht.
Vijf uur is wel wat vroeg. Toch zijn we al op Schiphol. Drie uur opgestaan. Marja brengt me. De vlucht vertrekt stipt op tijd. Een kalme vlucht met weinig grondzicht. Wij vliegen in de stralende zon boven een wolkentapijt. Landen alleen in Toulouse in plaats van in Pau. Door dichte mist is Pau gesloten. Ik besluit vanaf Toulouse naar Condom te reizen. Dat is bijna even ver. En ik kan gelijk op pad.
Dacht ik. Als ik mijn bagage krijg, is mijn verzend- annex regenhoes aan flarden. En de toptas zwaar beschadigd. Er zit een flink gat in.
Misschien ook wel heel symbolisch. Naast een kras op mijn ziel een scheur in mijn rugzak. Het eerste doet veel meer pijn. Maar wel gedoe dus. Via het thuisfront contact met Transavia. Hebben geen desk in Toulouse. Dan naar de stad om een nieuwe regenhoes te kopen. Intussen bedacht wat te doen met de rugzak (tape kopen en plakken, morgen). De mist is al lang opgetrokken. De temperatuur 'ouderwets' Zuid-Frankrijk. Heet dus. Even op terras in Auch. Mijn bus naar Condom vertrekt over ruim een uur (18.15). Mijn broeder is daar al en wacht vol ongeduld op me. Heeft zelfs een hotel geregeld met AC! Wat die allemaal van plan is.... geen idee. Het wordt in ieder geval gezellig.
Morgen een rustdag. Komt nu supergoed uit. Kan ik mijn spullen repareren. Woensdag weer op pad.

Geen opmerkingen: