vrijdag 17 juli 2009

Dag 47 Van Marcigny naar Pouilly-sous-Charlieu (23 km)






We zijn met tien personen. Zes maken een trektocht op ezels. Verder zijn wij er en de gastheer en -vrouw. Het diner wordt geserveerd in een prieel. Met prachtig uitzicht over de Loire-vallei. We zitten allemaal aan een grote ovale tafel. Eerst een heerlijke grote bonensalade. Daarna een soort rollade, met bloemkool en gefrituurde aardappelstukjes. Heerlijke kazen als tussengerecht. En tot slot een stuk eigen gemaakte kersentaart. We hebben gisteren dus heerlijk gegeten. Ondertussen barst een hevig onweer los.
Onze charmante en goed uitziende gastvrouw (78) woont al haar hele leven in dit huis. Het is een huis dat van generatie op generatie wordt doorgegeven. We krijgen de indruk dat ze zeer veel werk zelf doen. Een topprestatie gezien de grootte van huis en tuin. En van het aantal gasten.
Vandaag langs het kanaal van 'Ronanne naar Digoin' (zijkanaal van de Loire) in Pouilly geland. Weinig interessante etappe. Morgen gaan we weer klimmen.
Totaal na 43 etappes: 1.063 km

2 opmerkingen:

Arno en Rikje zei

Ad (en Han natuurlijk),

ik moest weer even een weekje bijlezen, maar het blijft geweldig jullie verhaal te lezen. Ga zo door!
Wij klussen ons helemaal lam. Ik hoop volgende week te horen of ik een interimklus ga doen van een maand of 6, de tekenen zijn goed, maar je weet maar nooit.
Groeten vanuit Nieuw-Vennep, straks Hoofddorp.

Arno

Joke zei

Ha Ad, eindelijk eens weer een berichtje van mij. Zo te lezen gaat het goed met jullie. Ik benijd jullie echt. Wat maken jullie veel mee elke dag weer. Echt stoer man. De vierdaagse die ik volgende week ga lopen is er niets bij. Ad als je boek uitgegeven is, koop ik het. Jouw schrijfstijl spreekt mij wel aan. Wat een mooi verhaal van dat kruisje! Ik hoop dat het jullie goed blijft gaan en dat jullie van elke seconde kunnen genieten.
Groet Joke