zondag 9 augustus 2009

Dag 70 Van Cajarc naar Varaire (25 km)

Het slechte nieuws treft als een mokerslag. Charlotte (4 jaar) is overleden. Plotseling. Totaal onverwacht. Onder de handen van wie haar wilden helpen. Charlotte is het dochtertje van Rinske en Steven. Kleinkind van onze goede vrienden Ria en Berend. Nichtje van Rosell en Bas en Ceandra en Rijnier. Jong, vreugdevol leven in de knop gebroken. Leven dat geroepen is tot leven abrupt gestopt.Vanmorgen bij de eerste stop lees ik het slechte nieuws. In de zondagse sms van Gerdine. We zitten op een putdeksel. Het regent en de grond is dus nat. Het duurt even voor de ware impact van de mededeling tot me door dringt. Dit kan niet waar zijn!
Direct met Marja gebeld. Ben boos op haar, want ik krijg gelijk haar voicemail. Achteraf blijkt dat Berend haar belde met het slechte nieuws. Ik voel me in mijn ziel getroffen. Huilend vervolg ik mijn weg. Je moet door. Maar in een klap is alles anders. Wat eerst belangrijk leek is dat niet meer. Direct besloten dat Marja eerder naar huis reist. Ze is daar meer nodig dan hier. Ik onderbreek mijn reis en ga ook mee. In dit geval is de dood sterker dan het leven. Enkele dagen later hervat ik dan mijn pelgrimsreis. Die staat in een keer in een totaal ander licht. Vandaag zijn we in diepe rouw. Wij bidden dat de Eeuwige met zijn troostende nabijheid Rinske, Steven en de familie de kracht en de moed zal geven dit onvoorstelbaar grote verlies een plaats te geven.
Totaal na 64 etappes: 1.571 km

2 opmerkingen:

Bie zei

Ad en Han

Wat een afschuwelijk nieuws. Ik moet er niet aan denken dat onze kleindochter Yana van 4 er niet meer zou zijn. Ik ken het kindje Charlotte niet en de naaste familieleden niet maar voel erg met jullie allemaal mee. Dan is die hele tocht even niet meer belangrijk.
Sterkte en we denken aan al die mensen. Ook van Charles die gestopt is wegens een stress breuk in zijn rechtervoet en nu weer thuis is.
Bie

Unknown zei

Lieve mensen,
Wat een verdriet, zo plotseling, zo onverwacht op deze pelgrimstocht.....
Wij wensen jullie veel sterkte met het voelen en verwerken van het verdriet wat de ouders van Carla en jullie vrienden met hun familie ondergaan.
De kleine Carla zal deze pelgrimstocht bestempelen. Liefs Gerdien