woensdag 2 september 2009

Dag 88 Van Puente la Reina naar Villamayor de Monjardin (29 km)

Is er een overtreffende trap voor mooi, schitterend, prachtig? Het landschap werkt weer in volle schoonheid op me in. Steeds weer een andere horizon. Steeds weer andere vergezichten. Het blijft maar doorgaan. Totdat je voldaan, begin van de middag, je bestemming bereikt. En dat allemaal in uiterst prettige omstandigheden. Het weer werkt erg mee; bewolkt en warm. Pas in de middag wordt het heet. En dan ben je al op je bestemming.
En af en toe ook aangenaam gezelschap. Vandaag ontmoet ik weer het meisje met de rode rok. Leslie (29). Een Parijse dame. Ze heeft me gisteren op de Puente la Reina op de foto gezet. Ze spreekt uitstekend Engels. Ze gaat tot Logrono (overmorgen). Al snel gaat het gesprek ergens over. Zoals veel gesprekken op de camino. Haar vriend heeft haar een jaar geleden verlaten. Net voor een verhuizing naar de Côte d' Azur. Alles al ingepakt en opgezegd. We lopen een uurtje samen op. Dan passeren we een bar. Ik neem een cappuccino. Zij gaat door.
Een droom voor velen? Een bron waar uitstekende rode wijn uit komt? Jazeker. Die bestaat. Een speciale pelgrimsbron. Die wordt verzorgd door het wijnhuis Irache. Jammer is alleen dat je nog zover moet gaan. Dus alleen maar proeven.
Op het terras schrijf ik mijn dagverslag. Word gebeld door Mark. Om even bij te praten. Het leven is prachtig!
Totaal na 79 etappes: 2.053 km

Geen opmerkingen: