dinsdag 1 september 2009

Dag 87 Van Pamplona naar Puente la Reina (23 km)

De tocht gaat heel vlot vandaag. De route laat zich makkelijk vinden. Als je maar een beetje oplet. Zo is het tocb ook in het echte leven? Het pad is overwegend comfortabel. En wordt bevolkt door velen die dezelfde weg gaan. Han is dus in Pamplona achtergebleven en vliegt morgen naar huis. Die zet vandaag vast nog even de bloemetjes buiten.
Op de route vandaag passeer ik de 'Sierra del Perdon'. Een bergrug van amper 1.000 m hoog. Deze vormt een klimaatscheiding tussen een groen voorgebergte in het noorden. En een droog gebied in het zuiden. Het waait er meestal. Daarom staat er een enorme rij windmolens. Op de Perdon-kam staat ook een schitterend, modern pelgrimsmonument.
Puenta la Reina: Brug van de Koningin. In vroeger tijden economisch van groot belang. Het is een mooi stadje. Met maar liefst drie kerken. Ik logeer in de 'Herberg Santiago Apostol'. Net over de brug. Een redelijk comfortabel onderkomen. Bij aankomst kun je er direct in. Kamers zijn groot. En zelfs een zwembad. Dat wordt overigens nauwelijks gebruikt. Mijn relatie met water is ook te wankel om er in te duiken.
Morgen weer een lange etappe: 29 km naar Villamayor de Monjardin. Ik laat me graag verrassen.
Totaal na 78 etappes: 2.024 km

Geen opmerkingen: