donderdag 3 september 2009

Dag 89 Van Villamayor de Monjardin naar Viana (29 km)

De zon gloort boven de heuvels. Langzaam wordt het licht. Het lijkt wel of met elke stap de 'dimmer' iets wordt opgedraaid. Totdat het heuvelachtige open landschap verlicht wordt met een gouden gloed. Bijna twee uur voert de tocht door dit boomloze, stille, ontwakende landschap. Betoverend. Dan passeer ik 'Los Arcos'. Het eerste stadje van vandaag. Na een heerlijke koffie vervolg ik mijn weg.
Ik loop een tijdje op met een Spaanse man (66). Die gaat vandaag tot Logrono. Bijna 40 km. Zijn Italiaanse vriend wil in Leon eindigen. En heeft weinig dagen. Dan moet je veel kilometers per dag doen. Ik arriveer vroeg in de Auberge in Viana (13.30 uur). Dat is maar goed ook. Een half uur later is hij vol. Ziet er goed uit. Alleen zijn de stapelbedden wel drie hoog! Heb geluk: krijg een plaats toegewezen. Heb er één onderop.
Gisteravond werd het weer heel gezellig in de Auberge. Ze wordt gerund door een Ned. chr. org. 'Oasis Trails'. Met 28 plaatsen klein. Dus voor het eten wordt wel gebeden. En een avondsluiting. Er kwamen toch nog tien personen. De mevrouw die het verzorgde deed dat heel netjes. Ik zag dat enkelen echt geraakt werden.
Nu zit ik aan tafel met een Koreaanse vrouw. Ze spreekt moeizaam Engels. Ze is op zoek naar de waarheid over God. Haar gezin is bezorgd om haar. Maar ze denkt al de waarheid gevonden te hebben. Alles is hier voor haar anders. Wat moet je hier bestellen? Ik help haar met het bestellen van spaghetti. En ik heb diepe bewondering voor haar. Wat een moed.
Totaal na 80 etappes: 2.082 km

Geen opmerkingen: